Dag 25, maandag 14 september - Los Angeles: strand en sterren

20 september 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we al om half 8 naar Los Angeles. We willen graag om kwart voor 7 ontbijten, omdat je meestal moet wachten voor het eten klaar is. We zettennde koffers buiten, want Willy haalt de koffers om 7u uur op. Met al onze spulletjes lopen we de kamer uit. Je komt dan meteen op het balkon buiten, echt zo'n typisch Amerikaans hotel. We lopen door en ineens begint er een man naar ons te roepen: people on the second floor, keep walking!! Het zijn politie agenten met geweren onze richting op. Ik weet niet wat ik moet doen, dus loop zo snel mogelijk door. Richard blijft staan, want blijkbaar roepen ze dat we niet mochten door lopen.  We komen bij het restuaurant aan, maar kunnen niet naar binnen. We zien een aantal mensen van onze groep in het restaurant onrustig naar buiten kijken. Ze wijzen dat we om moeten lopen.
Aan de achterkant vinden we onze achterburen van de bus. Ze hebben geen idee wat er aan de hand is en we brengen ze op de hoogte. Een aantal minuten later komen er nog een twee mensen van onze groep bij stan. Een politie agent beveelt ons of naar de kamer te gaan. Of achter de heg te gana staan. We gaan achter de heg staan en zien daar de rest ban onze groep. Blijkbaar stana ze al ruim een half uur buiten. Langzaam krijgen we meer onformatie en het nlijkt dat ze een gewapende man willen arresteren. Aan de rand van de weg zijn stuk of 4 politie wagens geparkeerd. Na een kwartier wachten mogen we gna ontbijten. Goed begin van de ochtend!

Na het spannende voorval rijden we richting Los Angeles wat ongeveer drie uur rijden is.  De eerste stop is bij de Getty Villa. Dit is een villa waar de verzamling kunst van paul getty te zien is. De villa bevindt zich op een heuvel en heeft mooi uitzicht op santa monica beach, alleen kun je dit niet goed zien vanaf te plekken waar wij mogen komen.  In het museum is van alles te zien, maar echt spectaculair is het niet als je naar het Metropolitan en Natural museum in New York bent geweest.

We vervolgen onze tocht naar Santa Monica beach. Een ontzetten groot strand met pier waar zich een pertpark bevindt. Het is al middag, dus gaan we opzoek naar wat eten. Vlak bij de pier ligt de third street, wat een boulevard os zonder auto's. Hier bevinden zoch veel winkels, van allerlei merken die ik noet kan betalen en natuurlijk eettentje. We pakken allebei een stuk pizza en delen een cola.

Na de lunch lopen we naar de pier. Op de pier staat een bord met santa monica, rout 66 end of the trail. Vanaf de pier heb je mooi uitzicht op Los Angeles en water.  De pier heeft een achtbaan en nog een hoop andere kermis attracties. Er staan zelfs autos geparkeerd! De pier in Scheveningen kan hier een voorbeeld aan nemen. We maken wat fotos van het water en de bergjes en land op de achtergrond. Daarna lopen we een stuk over het strand. Het water is iets minder koud dan in Carnel een aantal dagen geleden.

Om kwart over twee rijdt de bus weer ver. Richard en ik zijn precies optijd, maar de rest van de groep zit al in de bus. Willy de buschauffeur rijdt al weg, net voordat we bij de bus zijn. Het was maar een grapje, want hij zei dat jij me niet herkende.

We berbolgen onze rit naar Beverly Hills. Het is er net zo mooi als in de films. Iedere strat heeft een eigen type boom, dus de ene straat heeft alleen maar palmbomen en de andere weer een andere soort. We rijden langs de rodeo drive, de dure winkel straat. Erg grappig is dat een of andere eigenaar graag voor zijn deur de auto wilnparkeren en daarom een eigen parkeer meter heeft in de zelfde kleur als zijn auto, in dit geval fel geel. We rijden over de sunset boulevard en langs verschillende medi gebouwen waar reclame voor nieuwe tv series te zien zijn op de gebouwen. We eindigen op de hollywood boulevard waar de walk off fame zien en uitzicht hebben op het Hollywood bord in de verte. Hollywood is officeel een onderdeel van Los Angeles, integenstelling tot Beverly Hills wat een apparte stad is. Op de Hollywood boulevard, wat maar een stukje van een straat is, bevindt zich ook het Hard Rock Café. Hier koop ik mijn laatste glaasje. Laatste twee glaasjes, een van Hollywood en een van Los Angeles.
We nemen een kijkje bij het Chinees theater, waar voet en hand afdrukken van acteurs en actrisses te vinden te zijn. Zelfs van Donald Duck! Veel van deze afdrukken zijn toegeweid aan Sid, de eigenaar van het theater.

Een ander belangrijk theater is het Dolby theater waar de oscars uitgereikt worden. Als je binnen komt in de frote hal. Zijn pilaren gekenmerkt met jaar tallen en de bijbehorende oscar winnaar. Voor mijn en Richards geboortejaar 1990, is Dance woth the wolf the winnaar. We lopen nog een souvenier winkeltje in waar ze ontzettend veel leuke dingetjes hebben.
Daarna rijdt de bus naar het hotel, wat ongeveer een uur duurt. Ongelofelijk dat dit een stad is!

In het hotel nemen we afscheid van Willy, de reisleider JohnMark en de rest van de groep. Daarna eten Rochard en ik bij de Green Onion, een mexicanas restaurant.  Richard bestelt een Mexicaanse plaat en ik een burrito en taco combo. Het is te veel voor mij, ook al had ik echt heel erg trel en vraag dus om eem doggy bag lekker Amerikaans!

Daarna gaan we opzoek naar een winkel voor wat ontbijt, wnat dat zit niet on begrepen bij het hotel.  Na wat rond lopen vinden we eindelijk iets en kunnen we de rest van de avond lekker relaxen.

Christina & Richard

1. Anita:
    20 september 2015
    De vakantie zit er weer op.
    We hebben genoten van je reisverhalen en foto's.
    Wat we nog missen is een foto van die shot glaasjes. Bijna heel Amerika doorgereisd voor die glaasjes. Dan willen we ze wel eens zien, dus.
    In ieder geval mooi weer gehad en veel gezien. Mooie steden en landschappen. Gereisd met bus, metro, vliegtuig en ook nog in de helikopter gezeten.
    Verder nog de politie in actie gezien.
    Nu nog de foto's op jullie gemak bekijken en nagenieten van dit alles.
    En denk aan de fotoavond !