Dag 2 - vrijdag 19 mei

20 mei 2023 - Rotterdam, Nederland

Vandaag de hoogte punten in de stad bekeken.  Mooie oude gebouwen. Opera, de belfort, enz..

Daarna verder gewandeld richting de citadel. Eerst nog lekker gelunchd in het park. Dewi genoot volop van de kinderen die van steen naar steen springen.  Daarna naar de cathedraal.  Afgemaakt met een tijdelijke gevel, ziet er beetje vreemd uit.  Maar wel heel mooi lichtinval binnen.  Daarna hebben Richard en ik nog genoten van het mooie weer terwijl Dewi een middag dutjes in de wagen deed.

Verder gelopen maar de port de Grand. Je ziet nog delen van de vestigingwerken. Terwijl Dewi sliep, zijn we verder gaan wandelen maar de citadel.  Veel groen en van alles te doen. De citadel is nog in gebruik door het Franse leger..

In de buurt van het citadel is ook de dierentuin en een pretpark.  We kozen voor de dierentuin. Er staat een lange rij, maar na 15 minuten kunnen we een kaartje kopen.  Dewi heeft de rij meerdere keren verlaten om samenet Richard op ontdekkingstocht te gaan.  Andere kinderen vindt ze echt heel interessant.

In de dierentuin eerst een sanitaire stop. Zeker voor Dewi, want we vermoeden een poepie.

Na de opfrisbeurt eten we een ijsje en wat fruit.  Daarna begint de zoektocht naar de diertjes.  Dewi wordt helemaal wild van de vogeltjes die voorbij huppelen.  Daarna zijn de stokstaartjes ook favoriet. Maar de grote schildpad is meest fascinerende.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl