Dag 7 - op weg naar huis

17 augustus 2021 - Antwerpen, België

Vandaag rijden we terug naar Nederland. We beginnen met een uitgebreid ontbijt en met een volle buik vertrekken we richting huis.

IMG_20210817_090655

Om de reis niet te lang te maken hebben we twee tussenstops.

De eerste tussenstop is Antwerpen. Hier zijn we een aantal jaar geleden al geweest en toen was het Hard Rock Café nog niet open. Dus vandaag ga ik nog even een glaasje halen voor mijn verzameling.

Precies om 12 uur staan we voor de het Hard Rock Café en gaan de deuren open. Snel het glaasje kopen en weer door. Helaas begint het weer te regenen.

We maken nog een rondje over de grote markt, voorbij de kathedraal (met de hoogste toren van de Benelux).

IMG_20210817_120134

Daarna lopen we door naar de voetgangerstunnel onder de Schelde.

Bijzonder aan deze tunnel is dat er houten roltrappen in zitten en alleen toegankelijk is voor voetgangers en fietsers.

IMG_20210817_123107

De tunnel is gebouwd in 1933, is 572 meter lang en ligt 31,57 meter onder de grond.

IMG_20210817_123238

Een ritje met de roltrap kunnen we niet weerstaan en we gaan even op en neer.

Daarna lopen we naar de Groenplaats waar we bij fritkot Max een lekkere zak Belgische frieten eten. Ze smaken goed en de kleine zak friet is voor mij meer dan voldoende.

Met een volle buik lopen we naar de auto en gaan richting onze laatste stop.

Onderweg merken we aan alles dat we nog in België zijn. We staan bijna stil op de ring van Antwerpen, terwijl het midden op de dag is.  Het regent, niet eens zo hard, maar door het slechte wegdek zie je vrij weinig.

Na een kleintje uurtje rijden, over kleine weggetjes komen we aan in Nederland, of toch niet?  We zijn  is Baarle-Nassau/Baarle-Hertog, een dorpje waarvan delen in Nederland en in België liggen.  De plaats van de voordeur bepaalt in welk land de woning staat. Maar wat nou als de voordeur in twee landen ligt?

IMG_20210817_145905

Dan krijg je een huis met twee huisnummers, een Belgische en Nederlandse.

Dat was onze laatste stop en nu rijden we lekker naar huis om van het typische regenachtige Nederlandse zomer weer te genieten. Tot de volgende reis!

1. Anita:
    17 augustus 2021
    Jullie reis zit er weer op
    Gelukkig ook mooi-weer dagen
    Je zou haast denken dat het herfst is
    Leuke verhalen en mooie foto's
  2. Marion:
    18 augustus 2021
    Leuke blog!
    Heel wat gezien onderweg en ook nog lekker gegeten. Mooie foto's.
    Toch nog geluk gehad vorige week met het weer want deze week is het toch petweer!